Muzeul Cailor Ferate Romane

Sursa: Editiadedimineata.ro

Muzeul Cailor Ferate Romane, situat pe Calea Grivitei in Bucuresti, a fost inaugurat in anul 1939, avand initial denumirea Muzeul Ceferistilor. La 70 de ani de la inaugurarea liniei de cale ferata Bucuresti Filaret – Giugiu, in timpul sarbatorii Ceferiadei a fost deschis si acest muzeu.

Sursa: Editiadedimineata.ro

Istoricul muzeului

Ideea de a infiinta un muzeu al cailor ferate a luat nastere inca din anul 1924, iar inspectorul general inginer Theordor Bals a luat initiativa de a salva numeroase locomotive, precum si vagoane vechi. Desi ideea a rasarit in 1924, de abia in anul 1937 s-a publicat oficial ordinul de infiintare. S-a pornit o munca de echipa, colaboratorii V. Misicu, H. Cusuta si O. Vatasan au inceput sa caute prin arhivele CFR si sa colectioneze materiale pe care sa le expuna ulterior. Exponatele mici salvate la momentul respectiv au fost etalate in complexul sportiv Giulesti, iar cele mari au fost expuse pe liniile ferate din proximitate, luand astfel nastere nucleul Muzeul Ceferistilor.

Sursa: Wikipedia

Ulterior a fost mutat in gara Filaret, iar inaugurarea a avut loc pe data de 10 iunie 1939. In anul 1968 au fost aplicate lucrari de reamenajare, iar muzeul a fost inchis, redeschis in 1969 cu ocazia centenarului liniei Bucuresti Filaret-Giurgiu. In anul 1991 exponatele din hala mica, ce adapostea garnitura Calugareni, au fost ulterior mutate in celelalte sali ale muzeului, deoarece incepusera lucrarile pentru construirea statiei de metrou Gara de Nord, iar in prezent muzeul este situat in cladirea din Calea Grivitei, in apropierea Garii de Nord.

Sursa: Editiadedimineata.ro

Ce poti vedea la Muzeul Cailor Ferate Romane

In cadrul muzeului poti vedea diverse exponate, cele mai de seama fiind Locomotiva 43 Calugareni si 3 vagoane de epoca, decretul semnat de catre Alexandru Ioan Cuza in 1865 – decret de prezentare privind concesionarea liniei, Locomotiva 683 Tighina din 1860, de asemenea primul vagon-salon al trenului regal de pe linia Bucuresti-Predeal din 1879, pe vremea aceea fiind luminat cu sfesnice cu lumanari, prima locomotiva de cale ingusta de pe linia Crasna-Husi 001 Lespezi, prima locomotiva care a condus trenul fulger cu 95km/hLocomotiva 20 Racova, plugul impins de locomotive – Plugul de zapada 615 si Plugul  de zapada mecanic 628.

Sursa: Wikipedia

Regasim aici si fotografii, acte de serviciu si decrete, primele pompe de la castele de apa, precum si carti, brosuri, uniforme, toate acestea fiind salvate, colectionate sau donate.

In incinta muzeului se poate vedea, de asemenea, si prima garnitura reconstruita a trenului care a sustinut prima cursa din Romania pe o cale ferata,  avand locomotiva Calugareni. Acesta a circulat intre anii 1869 si 1900 pe linia Bucuresti-Giurgiu, utilizata ulterior doar in executarea diverselor manevre.

Sursa: Editiadedimineata.ro

A fost inaugurata si o diorama feroviara cu aproximativ 260 m de sine, lucru considerat de unele persoane, punctul de rezistenta al muzeului sau atractia ce mai mare. Aceasta diorama are o lungime de 14 m si latime de 4 m.

Sursa: Editiadedimineata.ro

Traseul acesteia reda cu finete sistemul feroviar, incluzand zone de campie si dealuri, tuneluri si poduri sau semafoare, semnale sau grinzi.

Sursa: Wikipedia

In 2012 muzeul a fost redeschis dupa o perioada indelungata in care accesul publicului a fost interzis.

Daca doriti sa vizitati muzeul si veti ajunge la locatie cu masina persoanala, puteti parca vizavi de muzeu, iar daca folositi mijloace de transport in comun, aveti posibilitatea de a merge cu autobuzul 105 si troleibuzele 86 si 97.

Articolul anterior

Opera Nationala Bucuresti

Articolul urmator

Parcul de Agrement Tei

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

BUCHAREST WEATHER